Periodare

Snacka om att jag är en periodare. Jag kan aldrig göra saker måttligt utan jag håller på i flera månader till dess att jag tröttnar. Det finns massor med exempel. Jag äter samma typ att bröd till frukost varje morgon till dess jag inte tål det längre och byter till en annan variant. Jag tittar på olika serier och bandar in varenda avsnitt för att inte missa någonting men när nästa säsong börjar har jag redan bytt till något annat program. Listan kan dessvärre göras riktigt lång. Det är inte speciellt enkelt för min man kan jag säga. När han vill ge mig någonting som jag verkligen tycker om, ja då vill jag inte ha det längre fast jag ville förra veckan.

Min nya passion är att köpa "gå bort presenter". Nu kan jag inte gå på en middag eller bli bjuden på fika utan att köpa med mig saker. Det blir snålt med inköp av inredningsprylar då jag lägger mycket pengar på presenter. Jag skulle nästan kunna börja jobba på Tehuset Java för jag är ju ändå där varje dag. Min enda tröst är att det så småningom kommer att avta. Men håll med om att det är kul att få lite småsaker (te, kaffe, choklad, marmelad, kex, oljor och liknade) i små fint inslagna paket i staniolpapper. Det knäppa är att jag tycker nog det är roligare att ge bort presenter än vad kompisar tycker om att få presenter. Jag blev jätteglad idag när jag hade lunch här hemma och fick en jättesöt burk med hemmagjord marmelad i av M. Jag tycker att det är så kul med små personliga saker istället för att tex köpa en blomma. Inte för att jag förväntade mig någonting i dag, absolut inte. Men jag blev så otroligt glad över min marmeladburk. Tar med ett foto så att ni också får se. Min andra lunchkompis (också på M) har jag nästan förbjudit att ta med sig någonting för av henne får jag så mycket att jag skäms. När ska jag kunna åtgälda det? Men, men det är tanken som räknas. Så vad ska jag göra i morgon då? Jo, jag ska promenera till ett visst teställe och köpa en stor påse med godsaker till en mycket gravid kompis som förtjänar ett stort TACK från mig.

Marmeladburk

Marmeladburk Marmeladburk Marmeladburk

Foton: Privat

Kommentarer
Postat av: E

Kanske bättre att promenera till Betsy om det är till den jag tror......

2008-11-14 @ 12:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0