Adventsljusstake

Äntligen är det tillåtet att ta fram allt julpyssel. Lite trist är det att all snö som föll för några dagar sedan redan är borta och gräsmattorna är gröna igen. Det verkar vara poppis att sätta siffror på adventsljusen i år men jag kör med en lite mer traditionell variant. Vi har haft en liknande ljusstake hemma under alla år och nu när jag inte längre bor hemma blev det en likadan för mig också. Det är lustigt det där med traditioner över jul. Det är svårt att frångå sådant som man alltid har gjort under sin barndom för det är faktiskt det som gör att det är jul. I alla fall för mig.

Adventljusstake i koppar med mossa, svampar och äpplen

Adventljusstake  Adventljusstake

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0